El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950
Des del 14 de desembre de 2018 i fins al 31 de març del 2019 al Museu del Disseny. Un recorregut a través de 250 peces per imatges publicitàries icòniques de marques i productes d’ús quotidià: alimentaris, vins i caves, farmacèutics, d’higiene i perfums, tabac, maquinària, assegurances, entre altres.
Hi trobareu cartells bidimensionals de llauna i cartró, peces tridimensionals de gran format que funcionaven com a potent reclam a l’entrada dels establiments, figures retallades de mida real, anomenades showcards o displays, que van ser icones populars del seu temps. Hi ha tot un àmbit dedicat també als rètols i cartells ceràmics.
La mostra vol acostar a tots els públics aquests reclams publicitaris, molt populars en el seu moment, concebuts com un producte efímer i que avui han assolit la consideració de patrimoni cultural per la seva dimensió comunicadora, artística i social. És un patrimoni que evocarà un passat llunyà als més grans i als no tan grans i que vol despertar l’interès dels més joves en descobrir la força d’unes icones que han perdurat durant vora un segle.
Les obres provenen de la Col·lecció Mateu Llinàs i Audet de Barcelona -llauna i cartró- i del Museu de Manises de València-ceràmica-.