El DHub, epicentre creatiu de la moda a Barcelona

L'Ajuntament de Barcelona ha presentat el Pla estratègic de moda 2025-2030 amb l'objectiu d'impulsar un sector econòmic en creixement, que ha guanyat protagonisme a la ciutat en els darrers anys. El nou projecte impulsa la moda com a motor creatiu, sostenible i innovador, des d’una voluntat de canvi integradora i transcendent. Nascut amb la voluntat de posicionar Barcelona com a referent de la moda a escala local i internacional, el pla aposta pel talent emergent, la sostenibilitat i l’slow fashion, a partir d'iniciatives com Barcelona Fashion Forward, la passarel·la 080 Barcelona Fashion o la recuperació de la Shopping Night.

En aquest sentit, i com a epicentre de les indústries creatives a la ciutat, el Disseny Hub Barcelona es converteix en un dels principals escenaris del nou pla. El DHub acollirà activitats i exposicions per donar a conèixer la cultura de la moda, a més de fomentar la interacció de la moda amb altres disciplines de les indústries creatives com poden ser l’art o la gastronomia.

Entre les mesures impulsades destaca la creació de la Fashion Factory, on es dotarà d’un nou espai per al projecte d’emprenedoria Barcelona Fashion Foward, un programa impulsat pel DHub que dona suport a dissenyadors i marques emergents de moda a través de formació, mentoria i serveis personalitzats. Adreçat a projectes innovadors i sostenibles, el programa es divideix en dues fases: una primera de formació i assessorament, i una segona on quatre marques seleccionades reben suport específic durant sis mesos per enfortir la seva comercialització, comunicació i presència digital.

Pel que fa a talent jove, el pla inclou el programa Sustainable Challenge, una marató creativa on estudiants de moda de diferents països dissenyen peces amb una mirada sostenible, decolonial i antiracista. Durant tres dies, treballen en equips internacionals guiats per experts per repensar les narratives dominants de la moda. El projecte es presenta amb una desfilada oberta al públic.

També es preveuen accions per promoure el comerç local com la recuperació de la Shopping Night, amb què es vol reforçar la presència de la moda de proximitat i el talent emergent. Com a eix cabdal i destacat de la mesura, hi ha la promoció de models de consum i de producció sostenibles, apostant per una moda responsable amb iniciatives per promoure el reciclatge i l’economia circular, i també es fa incidència en la presència internacional de les marques catalanes, que participen en fires i mercats internacionals i col·laboren amb altres ciutats.

Ajuntament de Barcelona