Com promoure la música popular

Portada del disc "Canciones de patria nueva" d'Ángel Parra, Peña de Los Parra. Oficina Larrea, 1971.
Des de mitjan anys seixanta, el moviment de la Nueva Canción Chilena va compondre melodies i lletres que es van identificar estretament amb l’esquerra i es van convertir en l’estètica sonora de la Unidad Popular. Aquest moviment de renovació folklòrica i reivindicació llatinoamericana va crear música directament vinculada a la realitat popular del país. El seu compromís polític va fer del cant una eina d’alliberament i denúncia sobre les condicions de vida de la classe obrera.
Cantautors com Violeta Parra i Víctor Jara i grups com Quilapayún i Inti-Illimani van ser alguns dels seus representants. La musicalització de poemes de Pablo Neruda, així com la composició de peces per a campanyes polítiques, van donar origen a autèntics himnes culturals.
La Discoteca del Cantar Popular (DICAP), pertanyent a les Juventudes Comunistas de Chile, va ser el principal segell discogràfic per difondre la Nueva Canción. El disseny gràfic va jugar un paper fonamental per visibilitzar-la i popularitzar-la. La discogràfica també va fer concerts en fàbriques, sindicats i barriades. La DICAP va encarregar a l’Oficina Larrea el disseny del seu logotip, cartells, caràtules i interiors de discos. El resultat va ser un llenguatge visual divers i original que va potenciar la producció discogràfica local i va ajudar a contrarestar el control d’empreses multinacionals.
En paral·lel a funcionar com a segell discogràfic, la Industria de Radio y Televisión (IRT) —nacionalització de RCA Victor— va fabricar nous electrodomèstics per substituir les importacions. Juntament amb l’Área de Diseño Industrial de l’INTEC, van desenvolupar projectes de tocadiscs populars.