El FAD reconeix els millors dissenys de 2025

Barcelona torna a situar-se com a centre neuràlgic del disseny amb la celebració dels reconeguts Premis FAD d'Arquitectura i Interiorisme i els guardons ADG Laus, impulsats pel Foment de les Arts i el Disseny (FAD). Des de l’arquitectura d'edificis i espais fins al disseny gràfic i industrial de productes, aquestes convocatòries premien els projectes més innovadors i inspiradors del sector, que aposten per la sostenibilitat i impulsen la creativitat.

A la 67a edició dels Premis FAD d’Arquitectura i Interiorisme, celebrada el 10 de juny, el VHIR–Vall d’Hebron Institut de Recerca s’ha imposat amb el Premi FAD d’Arquitectura per la seva habilitat d’adaptar-se a la topografia urbana, generant espais accessibles i integrats a la ciutat.

L’exposició 100 objectes d’IKEA que ens hagués agradat tenir a VINÇON, organitzada pel DHub i amb disseny expositiu de MAIO, ha estat guardonada amb el Premi d’opinió Intervencions Efímeres, obtenint també una menció especial del jurat, que ha valorat especialment la seva aposta per destacar el procés creatiu més enllà de l’objecte físic. La mostra exemplifica com el disseny pot transformar espais i crear experiències significatives que connecten història, innovació i cultura visual.

Entre els Premis FAD més destacats, La Nave ha estat escollida com el millor projecte d’interiorisme, mentre que el Premi Re-FAD ha reconegut la Rehabilitació Vapor Cortès. Prodis 1923, i la Plaça de Riells ha estat guardonada com el millor projecte de ciutat i paisatge.

Pel que fa als Premis ADG Laus, organitzats per l'Associació de Disseny Gràfic i Comunicació Visual (ADG-FAD), han reconegut una vegada més l’excel·lència en disseny gràfic, digital i publicitari. Enguany, la convocatòria ha comptat amb una participació rècord de 1.465 candidatures.

La cerimònia de lliurament, celebrada aquest 19 de juny, ha concedit el Laus d’Honor a Mario Eskenazi, una figura clau del disseny gràfic contemporani, reconegut per una trajectòria exemplar que ha deixat empremta tant a escala local com internacional. Part de la seva prolífica carrera la podeu trobar a la Col·lecció en Línia del DHub, amb un total de 36 peces de l’autor.

La campanya de comunicació d’Òh!pera. Microòperes de nova creació, coorganitzada pel DHub i el Gran Teatre del Liceu, també ha estat premiada amb un Laus de Bronze per la seva proposta innovadora en la comunicació cultural i per fer valdre el talent emergent.

En la categoria d’Empreses i Entitats, El Celler de Can Roca ha rebut el guardó per integrar el disseny gràfic i la comunicació com a eixos essencials dins d’un projecte gastronòmic de projecció internacional. Podeu consultar la resta de guardonats a la pàgina web del ADG-FAD.

 

Ajuntament de Barcelona