El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950

Cartell-. El Boom de la publicitat. Reclams de llaura, cartró i rajola

Tapbioles y Pirretas. Catàleg c. 1920 Josep Porta Expositor de taulell Núm. 5005 Seix Barral Herms. Barcelona

Artiach. La buena galleta c. 1930. Col·lecció Mateu Llinàs

Champagne Freixenet c. 1920 Cartell de botiga CoL·lecció Mateu Llinàs
A partir del 14 de desembre de 2018 i fins el 31 de març del 2019 podreu veure l’exposició “El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950”. Comissariada per Pilar Vélez, la mostra fa un recorregut per la publicitat comercial gràfica dedicada especialment a la difusió de productes d’ús quotidià: alimentaris, vins i caves, farmacèutics, d’higiene i perfums, tabac, maquinària, entre altres. Més enllà dels populars cartells de paper, des de finals del s. XIX fins a mitjans del s.XX, la publicitat adoptà altres suports com la llauna, el cartró i la rajola ceràmica, un fet que va contribuir a una difusió més gran dels productes anunciats, sobretot en els establiments comercials, damunt dels taulells, als aparadors de les botigues o a les façanes.
L’exposició presenta més de 250 peces, obra tant d’artistes com de professionals de la il·lustració, sovint anònims, provinents de la Col·lecció Mateu Llinàs i Audet de Barcelona i del Museu de Manises (València).
Amb aquesta mostra el Museu vol donar a conèixer aquests populars reclams publicitaris, concebuts originàriament com un producte efímer i que avui han assolit la consideració de patrimoni cultural per la seva dimensió comunicadora, artística i social.